Subject: Ed: Postimehest Fluxi kohta küsimused
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Nov 2024 11:44:40 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: esmaspäev, 11. november 2024 17:11
Adressaat: 'Loora-Elisabet Lomp' <[email-masked]>
Teema: Vs: Postimehest Fluxi kohta küsimused

Tere!

Vastas sisse- ja väljaveo järelevalve büroo spetsialist Anita Tuula:

Ravimi Flux 20 mg kõvakapslitel on tõesti mitu kuud kestnud tarneraskus.
Müügiloa hoidja Sandoz Pharmaceuticals d.d. teavitas Ravimiametit, et uus
partii jõuab Eestisse eeldatavasti novembri lõpus. Seega ei ole hetkel
alust arvata, et Flux 20 mg enam turule tagasi ei tulekski. Eestis on
müügiluba veel sama toimeaine ja tugevusega ravimil Fluoxetine Vitabalans
20 mg õhukese polümeerikattega tablettidel, mille tarneraskus pikeneb
märtsini 2025.

Kuigi mõlemal Eestis müügiluba omaval fluoksetiini preparaadil on
tarneraskus ka väljaspool Eestit, on teiste tootjate ravimid Euroopas
siiski saadaval. Tarneraskuse leevendamiseks lubab Ravimiamet Eesti
Psühhiaatrite Seltsi taotluse alusel tarneraksuse lõpuni kasutada
fluoksetiini preparaate, millel on müügiluba mõnes teises Euroopa riigis,
kuid mis ei ole Eestis registreeritud. Tänase seisuga on müügiloata
fluoksetiini preparaadid saadaval veel ligi 80 Eesti apteegis.

Uus kogus müügiloata ravimit on Eestisse praeguseks juba jõudnud,
pakenditele lisatakse hulgimüügis veel toimeainepõhised eestikeelsed
infolehed ja lähipäevil on apteekidel taas võimalik müügiloata
fluoksetiini preparaate tellida. Järgmine tarne müügiloata ravimitele
toimub eeldatavasti novembri keskpaigas.

Saabuvad kogused müügiloata ravimit on piiratud ja palume seega
patsientidel mitte välja osta, kui on vajalik kahe- kuni kolmekuulise ravi
tarvis. Suurte koguste ravimite varumine on üks põhjustest, miks
tarneraskused ootamatult tekivad või süvenevad.

Üleeuroopaliselt teistel antidepressantidel pikaajalisi tarneraskusi
hetkel ei ole, mistõttu ei saa täna rääkida ka Euroopa Ravimiameti (EMA)
suunistest. Viimane info ravimi Flux tarneraskuse ja alternatiivide
saadavuse kohta on jälgitav ravimiregistris
<https://ravimiregister.ee/publichomepage.aspx> .

Kui tekib täpsustavaid küsimusi, vastame hea meelega.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Loora-Elisabet Lomp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: pühapäev, 10. november 2024 14:04
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Postimehest Fluxi kohta küsimused

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tervitused!

Mu poole pöördusid kaks mures inimest, kes on pikalt juba oodanud ravimit
Flux. Taaskord neile öeldi, et seda ei ole ning nüüd loodetakse, et äkki
saabub novembri lõpus. Samamoodi oli ühele täna öeldud, et alternatiivi ka
ei ole Eestis.

Kas on üldse võimalik, et Flux ei jõuagi enam turule? Ma saan aru, et
Fluxil on probleeme üle Euroopa Liidu, kas siis on ELi ravimiameti poolt
teistele tootjatele mingi suunis antud?

Kas praegu on üldse suurem antidepressantide kriis maailmas ja ELis?

Kui nüüd tuleb müügile taas kas Flux või mõni alternatiiv, siis kas tasuks
osta kohe rohkelt karpe ette ära?

Ikka head

Loora-Elisabet Lomp

Postimees